fredag 4. mars 2011

ER blitt etterlyst

og det er mine kjære små søsken.Savna visst og lese på bloggen min.begge 2 er visst inne og sjekker hver dag så må kanskje gjøre di litt fornøyd og kanskje skrive ett lite innlegg..

På tosdag var vi søsknene i sørlandsparken.Fikk handlet masse tøy til Simon.han var utrolig førnøyd.Simon hadde pappas kort.Vi lurte på å ringe pappa og høre om han ville spandere lunsjen på oss hos peppes.Vi diskuterte hvem av oss som er best til å smiske og ringe og høre.ingen av oss turte.hehe.Kanskje vi hadde dårlig samvittighet over mye penger simon hadde handlet for.hehe.Så vi Betalte med egen lomme.
Kjempe koselig tur hadde vi.

har ikke gjort så mye di siste ukene.Har vært 100 % sykemeldt p.g.a bekkenet.har vært deilig å bare kunne ligge på sofaen og bare slappe av.Ikke tenke på å tung neste dag kommer til å bli.var hos legen min på onsdag.Har verdens snilleste lege tror jeg. Forrige gang jeg var kom jeg til ei turnus dame.Skjønte ikke helt vitsen med å bli sykemeldt så tidlig i sv.skapet.Forklarte så godt jeg kunne at jeg skal tilbake i jobb men ikke før jeg har fått time til fysio og fått kommet meg inn igjen.Smertene var så kraftige at jeg hadde problemer me og gå.Bestilte time til min fastlege som kjente på meg og konkluderte at dette var uten tvil bekkenløsning og jeg skulle ikke på noen måte i fulltid på jobb igjen.Så nå er jeg sykemeldt 70 % i 2 uker så får vi se hva det blir til.Fikk time til fysioterapaut eller hvordan det staves.Var visst ikke i form til å begynne i gruppe time for bekkenløsning for gravide.Måtte se om hun kunne få fjernet noen av smertene først-Håper det.Ser litt mørkt på å gå sånn i 4 mnd til.

Begynner og merke at jeg er gravid nå. Litt tyngre nå merker jeg.Tungt og ta på skoene i enkelte tilfeller. Og stine holder på å le seg i hjel.Stønner visst så.
Min store skrekk med p gå gravid er at jeg er så redd for å få UTOVER navle.Syns det er så utrolig stygt.Vet ikke helt hvorfor.Alltid syns det.Husker jeg nevnte det mange ganger til Stine når hun gikk gravid."håper du ikke får utover navle" Men ser dessverre sånn ut at jeg ikke blir like heldige som stine der.Navlen er visst på vei ut i følge Yngvar.Liker det ikke noe.hehe

Magen har begynt og vise seg mere og mere.Forrige uke kjente jeg di første sparkene og nå tar ho helt av.Husker svigermor sa til meg.bare vent til du ikke for såve fordi hun sparker.Husker jeg tenkte at det kan jo ikke stemme.Kjenner di jo vidt.men skal jammen meg fortelle at hun hadde rett i går når jeg la meg.For noen kraftige spark har jeg aldri kjent før.Så tilogmed magen gå oppver.Det som var litt trist med det hele er at Yngvar ikke er hjemme.Han har ikke fått kjent sparkene enda.Virker som hun gjemmer seg for pappan sin når han kommer for å kjenne.Så er ingen som for lov til å kjenne sparl før Yngvar har kjent..hehe Så var med blanende følelser jeg fortalte det over telefonen og heldigvis tok han det pent.Værre med meg som syns det hele var ganske så trist at han ikke fikk lov til å oppleve det.Som han sa så sparker ho nok like mye når jeg kommer hjem.

Hormonene mine er ikke på lag.Det merker jeg.Og har begynt og tenke på om det kanskje er derfor Yngvar har reist på ferie til foreldrene i 4 dager.Han sier at det ikke er derfor.har ikke vært så blid på han i det siste.Fyker opp for det meste. Og advarte han når han reiste på onsdag at hvis jeg kom til å grine når han skulle reise så måtte han bare gå.Var bare hormonene som spilte meg ett puss da.Han var nok forberedt.gikk og sa til meg hele dagen.Dette går bra.Vi griner ikke.Dette hørte han så han var litt begymra.men jammen med ble tårene borte..hehe.ikke lett og være med.Bakte brød her om dagen.Di gikk til fuglan.trenger jeg si mer?var så sulten.var helt hol.Heldigivs hadde jeg ikke kasta det gamle brødet.Fikk sagt til Yngvar at nå lager du 3 SKIVER med ostesmørdbrød og di skal æ ha nå.Prøv å si noe annet.Gikk og satt meg i sofaen der han mekka di gode ostesmørbrødan.Han turte visst ikke noe annet.

navn har vi også funnet til vår lille tulle.vil ikke offentlig gjør det på facebook.Men gjør det her.Tulla vår skal hete Vilde.

nei nå håper dere er fornøyde simon og stine.kjempe glad i dere:)

5 kommentarer:

  1. jøsses ska sei du fikk blogga nå:) nå e æ fornøyd:)
    så du får utover navne ja, æsj. hehe:)æ må se an ein dag, kanskje du blir fin me d. hehehehe:)
    er stusselig me d bekkenet ditt, får håpe at du blir bedre a å gå t fysoen.... ja d va ein dustete lege du hadde første ganga, men æ har au han som du hadde sist, er fornøyd me han æ au, kjempe snill...
    ja d va kosleig på shopping tur ja, d må mi gjøre igjen snart..
    kjempe gla i dæ au
    klem fra lillesøster stine:)

    SvarSlett
  2. Åhh for et nydelig navn.. Vilde... :)))) Gleder meg til å hilse på ho :))))
    Stakkars deg som sliter sånn med bekkenet... Bare vær sykemeldt du, maaaange som blir det..Håper du blir bedre !!
    Utovernavle hehe.. trodde de fleste fikk det jeg ;)Jeg hadde det hvertfall haha :))

    Klemmmmm fra tante Kari

    SvarSlett
  3. Utovernavle er HELT normalt når man er gravid:) Jeg synes det er litt søtt jeg faktisk, så at du syns det er stygt kan jeg ikke skjønne;) Er rart å ta på navlen når den er sånn da, er som om det er luft inni, hehe:) Jeg trodde alltid at navlen skulle være hard når den stakk ut sånn, men den er HELT myk og god å ta på, haha:D

    Sier som Kari: Bare vær sykemeldt du, helt til du føler at du er god nok ti å jobbe igjen, ikke ha dårlig samvittighet. Går du og sliter deg gjennom dagene, med bekkenløsning, blir det bare verre, og du kan få plager i ettertid! Det vil vi IKKE;)

    Cecilie.

    SvarSlett
  4. Sier som de andre,at det er helt vanllig med utovernavle når en gravid;)Søtt det syntes jeg;))
    Vilde er et nydelig navn,blir gøy når du blir mamma og vi får sett prinsessa;)
    Og igjen sier jeg som de andre,bare vær sykemeldt!Og ta det med ro Lise.Ingen skal å være sykemeldt!

    Stor klem fra tante Marianne

    SvarSlett
  5. Hadde en skrivefeil i forrige innlegget mitt...;)Mente at det ikke er en skam å være sykemeldt!!Så bare vær hjemme med god samvittighet du Lise,tenk på helsa di,den skal vare hele livet;)

    Klem igjen fra tante Marianne

    SvarSlett